Cara Buat Room Suprise di Hotel

 Assalammualaikum.

Ni contoh Room Suprise yg aku buat dekat Lexis Penang. 


So guys, harini aku nak cerita kat korang teknik atau cara nak buat Room Suprise di Hotel. Ok, aku rasa tak ramai yang tahu, ada beberapa hotel sememangnya menawarkan Servis Room Suprise ni.

 Eh sekejap, maksud  Room Suprise ni macam ala-ala kejutan untuk birthday, anniversary dsb yang ada bunga-bunga cinta, ada balloon tu. Sesuai sangat untuk korang yang teringin sangat nak abadikan moment indah dalam hidup korang. Ala...sekali sekala kan...:)

Ok, cara nya simple je. aku just nak kongsikan sebab aku tak jumpa info ni kat mana-mana blog masa aku planning nak buat Suprise untuk Husband aku. Jadi aku macam blur la sikit kan..huhu. So, aku taknak lah korang jadi macam aku yg blur...last-last nanti terus tak jadi nak buat suprise.

 

Ok, jom cekidout!

 1. First, book dulu hotel macam biasa.

2. Pastu, korang cari Suprise Planner dekat area hotel yang korang book tu. Korang deal la nak tema apa. Make sure Suprise Planner yang di percayai ya guys!

3.  Ok, lepas tu, masa korang nak check in, minta 2 kunci kat Hotel tu. Kebiasaannya pihak hotel memang akan bagi 2 kunci.

4. Lepas tu, korang plan la konon nak keluar pergi jalan2 dulu dengan suami engkau. Ha, masa nak keluar tu, jangan lupa tinggalkan 1 lagi kunci pada receiptionist hotel, make sure masukkan kunci tu dalam sampul surat dan tulis nama Suprise Planner korang tu. Sebab nanti Suprise Planner korang akan ambil kunci tu dan masuk ke bilik korang untuk buat decoration.

 5. Dah siap tu, korang minta Suprise Planner tinggalkan kunci dalam bilik.  

6. Ha, apa lagi, masa ni cepat2 la ajak suami korang balik bilik hotel. and tadaaa!!Suprise. hehe 

Oklah, harap bermanfaat guys. Bye! 

 

Oh ya, bajet untuk buat Suprise ni biasanya start dari RM100 ye guys. :))  Tp deko macam gambar kat atas tu mahal sikit la eh.  



Comments

Popular posts from this blog

Cara Order Menggunakan Apps Bungkusit

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Lantai Bilik Air Bocor.