Lipas Berkejaran di Rumah

Assalammualaikum..:)

Seperti biasa, pada penghujung tahun Malaysia akan di landa Musim Hujan dan ketika musim hujan ni lah pelbagai benda akan terjadi contohnya :
  • Banjir
  • Nyamuk
  • Siput Babi bergelimpangan diluar rumah
  • Lipas bekejaran di dalam rumah
  • Pokok-pokok yg baru di semai akan rosak
Tu contoh yg tak best...yang bestnya Hujan ni :
  • Bila nak tido, best jee..
  • Jarang keluar rumah so, jarang soping
  • Asyik nak makan je...
  • Moment best peluk2 ngan suami..hahaha! 
Ok, berbalik kepada topik...Sejak aku dok rumah teres ni, kemain banyak lagi lipas kat rumah. Haih~! yang tak bestnya...aku pernah sekali ternampak lipas berjimak..lol~

Semalam suami aku kena kejar ngan lipas, dah la dia penggeli lipas...so, korang agak lah macam mana dia berlari dari dalam bilik pastu keluar bilik, hahaha! Aku jugak yg jadi Hero untuk detect di mana lipas tu berada sebab aku ni tak takut or geli lipas..siap aku pegang2 lagi..hehe


Reaksi suami aku..hahahaha
 Bila aku dah detect kat mana lipas tu, terus suami aku spray lipas sampai mati..sampai kaku..:(
Masa suami aku spray lipas tu, nampak wooo muka kepuasan dia..puas sebab lipas tu mati..huhu...kejam.

Spray yg berjasa untuk bunuh lipas...
Siapa ingat lagu ni >> "Ridsect Good Night tak di ganggu nyamuk"


Comments

Cik Iman said…
Pembantu terbaik ekekeke
Cekgu Norazimah said…
CN follow sini 1024 dari segmen http://www.cekgunorazimah.com/2014/11/big-holiday-giveaway-by-wani.html
jom join GA ni pulak ..


http://www.vitaminhouz.com/2014/11/giveaway-best-buat-mama-bayi.html

Popular posts from this blog

Cara Order Menggunakan Apps Bungkusit

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Lantai Bilik Air Bocor.