Resepi Pancake Comel untuk Si Manja

Assalammualaikum, :)

Hari ni nak share resepi Pancake super mudah ngan korang, bahan2 pun x banyak.
Pancake ni aku selalu buat kalau terasa bosan time petang2 n takde benda nak mengunyah..hoho..


Wajah Pancake Comel yang berwarna warni..:)


Pancake ni aku buat kecik2 sebab nak bagi anak senang makan n bila dorang makan, dorang x sedar pun dorang dah makan banyak..hahaha...buat kaler warna warni gitu, baru meriah..sebenarnya aku nak buat 3 kaler tp keadaan x mengizinkan, kena masak cepat2..since anak2 sekeliling...haih..

Ok, ini Resepi Pancake Comel by Yan Saflina.

Bahan-Bahan- Maaf ye takde sukatan, aku main agak2 je..:)
Tepung Gandum
Gula
1 Telur
Baking Powder (Optional)

Cara-Cara
Campurkan semua bahan2 tadi. Agak2 adunan sedikit cair. Boleh la masuk ke dalam non-stick pan.
Terbalikkan Pancake, dah masak angkat dan hidangkan.

Mudah kan? hehe..sebab tu aku suka buat..nak cicah ngan Nutella or Sri Kaya pun boleh.^_^

Comments

Unknown said…
wahhh...warna warni gituu
Māmy Syu said…
cicah dengan maple syrup sedap yan!
ade jual kt cold storage
kimchaa said…
Simple, tapi sedap

Popular posts from this blog

Cara Order Menggunakan Apps Bungkusit

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Lantai Bilik Air Bocor.