Dassafar's : Ajar anak mengenali serangga dsb

Assalammualaikum, :)

Kekadang kalau dah penat buat eksperimen dengan anak-anak. Aku akan bagi dorang buat kerja kerja menulis, mewarna dsb.

Iman = aku fokus dia belajar matematik, sbb dia dh pandai ABC123.
Farah = aku bagi dia kenal huruf ABC dan 123 serta belajar menulis.
Jasmin = aku fokus dia buat maze yg simple2.

So, biasanya aku akan ambil mana-mana free template yang aku google pastu bagi diorang buat. Mudah dan cepat giteww..haha

Tapi semalam dan harini aku nak buat kelainan sikit, aku ajar dorang mengenal jenis-jenis serangga dan beberapa lagi. Tak susah mana pun, cari kat google je. Macam aku jumpa dalam website ni :


 https://www.itsybitsyfun.com/

Website : Itsy Bitsy Fun
Pastu korang klik bahagian Fun Facts For Kids, pilih apa yg korang nak, pastu print je terus PDF yg dia bagi. Biasanya file PDF ni bawah gambar.
**********
Aku just print out, pastu aku ambil whiteboard. Lukis semula then explain kat anak-anak. Masa tu, kau kena get ready la sebab dorang akan mula mempersoalkan macam-macam soalan walaupun sekecil kuman pun..hahaha..

Contoh macam kau lukis frog, kemudian kau lupa buat mata frog tu...dorang mesti tanya kenapa ladybug tu takde mata, hahaha!

Kau cuba la, serious best dan kau pun sama akan dapat ilmu baru. Contoh mcm aku yg baru tau rupanya ada semut kaler hijau, hehehe

Comments

Popular posts from this blog

Cara Order Menggunakan Apps Bungkusit

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Lantai Bilik Air Bocor.