Beli Oven di LAZADA

Assalammualaikum...:)

Seperti yg kita sedia maklum, tak lama lagi CHINESE NEW YEAR. 
Dan juga, kebiasaannya, memang akan banyak sales diadakan..^_^

So,kebiasaannya jugak, ramai wanita akan tergugat dengan tawaran harga yg di berikan termasuk la aku...hihi

#lama x singgah rumah nenek ku yg berbangsa cina..:)

So, di pendekkan cerita, semalam aku singgah mengusha di LAZADA.

Tengok2 ada CNY Baking Essentials. Terus lah aku terfikir nak beli Oven sebabnya kat rumah aku takde oven lagi. Dari dulu duk survey ngan suami tapi x beli2...sebabnya sibuk beli perabot untuk rumah..=,="

Dan aku terus search oven brand Butterfly sebab aku dah baca review dari bakers, Oven brand ni memang bagus dan tahan lama. Mak aku pun setuju kalau aku beli Oven brand ni..^_^

So, ni lah oven yg berjaya menawan hati aku....tapi.....

Sebelum aku nak beli Oven tu, aku tanya dulu laki aku...
first question yg keluar dari whatsapp adalah : Oven tu muat ayam sekor tak? Boleh pusing2 tak?

Aku pun : Errkk? =,="

Manalah aku ingat nak guna Oven tu untuk bakar ayam, aku plan nak buat kek and biskut je...huhu..

Dan selepas tu, suami bagitau, cer tengok Oven Brand : Khind

 Oven yg dimaksudkan suami aku.

Aku survey dulu review pasal KHIND ni, dan Alhamdulillah, brand ni banyak dapat feedback dari pengguna...dan juga, kipas angin kat rumah aku pun pakai brand ni jugak...So,keyakinan aku bertambah lah, KHIND ni brand Malaysia.

Kenapa aku pilih Oven yg bawah 30liter?
Sebab Oven ni untuk kegunaan harian je...bukan bisnes...hehe..:)

Dan Keputusannya aku beli Oven yg mcm laki aku nak iaitu Khind Electric Oven selepas memikirkan kegunaannya agak banyak berbanding Butterfly Oven. Kalau tak, aku reject je kalau x berkenan..hehe..

Oh ya,harga bagi Oven Butterfly tu semasa CNY sales adalah RM144 sahaja termasuk postage.
Untuk Oven Khind pulak RM152 termasuk postage. ^_^


Entry Berkaitan : Review : KHIND ELECTRIC OVEN

Comments

Wah pasni lg super duper rajin masak..
Syira Lokman said…
BANYAKNYA HADIAH BEST BEST :D
WANG TUNAI, PATUNG, CD, BUKU..MCM2 LAGI...

Jom join, tamat 3 hari lagi !
http://syiralokman.blogspot.com/2015/01/giveaway-mudah-amirnawawicom.html
Puteri Kenari said…
kan...tak terfikir nak beli kat lazada aje.Kan senang...banyak benda yang tersenarai sebenarnya.
Unknown said…
saya baru je cadang nak buat ayam golek 1 feb ni . nampak lak oven ni ... tapi oven kat umah masih ok lagi lah pulak ...
Unknown said…
seronoknya beli oven!!
yg brand khind tu penah dgr..butterfly tak penah..hehe..
Cik Siti MAR said…
salam sis.. acaner? ok ke oven ni.. tahan lasak x.. saya tengah survey oven ni.. macam berkenan yang ni
Kenari Putih said…
Mcm2 ya design oven. Sy pon badu dok igt nak kena beli juga oven ni. Harap menjadi la cookies 1 or 2 jenis. Kalau tak oven dok dlm kotak je nant. 😁

Popular posts from this blog

Cara Order Menggunakan Apps Bungkusit

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Lantai Bilik Air Bocor.