Jadi Suri Rumah Tangga SEPENUH MASA?

Assalammualaikum...:)


Beberapa hari lepas, aku berchatting dengan sahabat lama aku, 
sahabat time sekolah menengah dulu..^_^

Yang menarik pada perbualan kami apabila, sahabat aku bertanya "Kau kerja @ duk rumah je?"
 Jawapan aku : Aku duduk rumah sambil buat side income. - Sangat berlagak yee jawapan ini..hahaha

Kenapa Aku Memilih Untuk Jadi Suri Rumah Tangga SEPENUH MASA?

1. Suami x bagi aku kerja - Perasaan aku bila suami x bagi kerja adalah sangat GEMBIRA! hahahaha! serius aku suka duk umah dari kena pergi kerja..kihkihkih

2. Aku memang dari zaman sekolah dulu nak jadi seorang usahawan. Dan juga mungkin disebabkan perangai aku yang sangat sukar nak ikut arahan orang dan asyik nak kepala aku je betul..hahaha.
So, bila dah kawen, aku decide duduk rumah tapi buat bisnes secara online. :)

3. Banyak sangat kes nursery yg x jaga bayi/kanak-kanak dengan betul. Ngeri dengar/baca tentang kes dera bagai. So, kalau aku jadi surirumah, aku boleh jaga anak2 sendiri, bagi dorang makanan yg sihat, mainan minda dll.

4. Senang nak pergi bercuti dan mudah nak g jalan2 time weekday. Kenapa WEEKDAY? Sebab kalau nak enter mana2 tempat permainan yang perlu purchase tiket, kita akan dapat harga yg lagi murah dari WEEKEND..hehe..penjimatnya daku..:P

5. Tak perlu nak iron baju tiap2 hari..hehe

Tu je sebab2 nya.

Dan ayat respon dari kawan aku pulak lebih kurang  : 
"Kau kena kerja sebab nanti takut lah jadi apa2 di masa hadapan, 
sekurang2 nya kau ada back up kalau jadi apa2."

Yeah, aku tak nafikan, kita kena ada langkah untuk berjaga2 kalau terjadi apa2 di masa hadapan. And yes, aku juga serahkan segalanya kepada ALLAH S.W.T dan aku berharap aku diberikan kekuatan untuk menghadapi sebarang kemungkinan. InsyaALLAH.

Tapi untuk masa sekarang, aku cuma fokus n set mind, sekarang aku ada suami, so, aku akan buat cara aku ada suami...yg selebihnya, ku serahkan kepada yg MAHA ESA. :)

psstt~~ memang parent aku bising bila aku tak kerja, sebab tu aku berusaha dalam bisnes, boleh jugak banggakan mereka..^_^


Comments

Popular posts from this blog

Cara Order Menggunakan Apps Bungkusit

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Lantai Bilik Air Bocor.